Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Aggregat

Korporal
2 Aug 2025
9
3
Har vært i markedet etter en selvnivellerende rotasjonslaser med mottaker en god stund, men synes det har vært for dyrt.
Nå er derimot prisene på vei ned mot et nivå som passer min lommebok betraktelig bedre.

Akkurat nå tikket det inn et nyhetsbrev fra Staypro med kampanjepris på Elma selvnivellerende rotasjonslasere:
Nå har ikke jeg tatt stilling til hvilken av de to modellene jeg bør gå for, men det er kvaliteten jeg er skeptisk til.
Jeg kjenner ikke Elma som merke i det hele tatt. Helt nytt for meg.

Noen som har erfaring med Elma laserinstrumenter eller kan si noe om kvaliteten?
Gjerne noen tanker om hvilken av de tom modellene dere anbefaler også .

Elma R440 Rotasjonslaser.webp Elma R440 Rotasjonslaserpakke.webp Elma R740 Rotasjonslaser.webp Elma R740 Rotasjonslaserpakke.webp

• Like
Reaksjoner: KondensaTor
Er ett seriøst firma, Har brukt en del måleinstrumenter fra dem når jeg jobbet som elektriker.De kjøper inn og får satt sitt navn på endel, bla lasere kan finne billigere under andre merker.Se feks på Huepar

• Like
Reaksjoner: KondensaTor
Fikk denne som nyhetsbrev i går jeg også.
Ser greit ut på bilder og spesifikasjonen er helt innafor, så det er litt fristende å prøve en på jobb.
Alltid tryggest å teste en på jobb før jeg kjøper privat. :geek:

staypro_ELMA.png

Er ett seriøst firma, Har brukt en del måleinstrumenter fra dem

Ser at Staypro fører ganske mange ulike måleverktøy fra Elma i sitt sortiment.

Akkurat nå tikket det inn et nyhetsbrev fra Staypro med kampanjepris på Elma selvnivellerende rotasjonslasere:

Det er denne som i såfall hadde vært aktuell for meg, og da begynner prisen fort å nærme seg 10.000,- +mva.
Til 10.000,- + mva er et en del andre aktuelle leverandører av rotasjonslasere på markedet.

Sist redigert:
Er ett seriøst firma, Har brukt en del måleinstrumenter fra dem når jeg jobbet som elektriker.De kjøper inn og får satt sitt navn på endel, bla lasere kan finne billigere under andre merker.Se feks på Huepar
Jeg var på nippet til å kjøpe en laser fra Huepar i øvre sjiktet, men etter tester av flere lasere der Huepar deltok i så var det ikke verdt pengene. Blant annet lav oppløsning og tykkelsen på laserlinjen som gjorde det vanskelig å få en nøyaktig lesning.

Spørsmålet er også om du trenger rotasjonslaser in the first place. Jeg trodde også det, men siden jeg ikke trenger fall så funker det helt greit med linjelaser med mottager for min del, i alle fall på avstander innenfor en 10-20m.

...og siden jeg ikke har 10 mål tomt og eller legger 100-vis av meter med rør med fall så funker det helt fint.

• Like
Reaksjoner: Smultringen