Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Gruffalo

Sersjant
1 Feb 2025
12
9
Skal kjøpe inn en del elektro materiell i forbindelse med oppgradering av et gammelt hus, en garasje og et gammelt uthus/verksted.
Ser at jeg får grei pris hos Elektroimportøren på det meste jeg trenger.

Holder det de selger god kvalitet, eller bør jeg handle et annet sted?

Tenker spesielt på kabler, brytere, veggbokser, rør og sikringsmateriell.

Skjermbilde 2025-02-01 212228.png

• Like
Reaksjoner: Arne
Min erfaring er at Elektroimportøren fører produkter fra kjente leverandører som f.eks. Elko, ABB osv.
De har mye ukjente merker som er billig også, men du får det du betaler for.

Det er ingen ting ved vareutvalget hos Elektroimportøren som slår meg som "dårlig" - tvert i mot!

Elektroimportøren lagerfører kjente og gode leverandører som ByggeSnobb skriver, men også billigmerker med middels til lav kvalitet som Schint, Malmberg og deres egen merkevare Namron.
Hadde ikke tenkt noe særlig over å handle hos dem hvis de har best pris, men det kan være gunstig å sammenligne pris mot bla. Eldirekte, Megaflis, Bauhaus på likt materiell

• Like
Reaksjoner: Benjamin og Arne
Elektroimportøren har generelt produkter av god kvalitet.
Som @Fantomtegningen skriver så er Namron deres egen merkevare, så der kan man kanskje være litt OBS!
Men, jeg har spotter fra Namron og det fungerer alle tiders.

Sammenliknet med Malmbergs, som vi bruker mye på jobben, synes jeg Elektroimportøren har høyere kvalitet sånn gjennomgående.

det skumle med namron er at det navnemessig er ekstremt likt hamron, som er skrotet som selges på jula, hvem som faktisk står bak merkevaren hamron aner jeg ikke. kan sikkert være namron :)

Jeg handler titt og ofte hos Elektroimportøren.

Greit utvalg og gode priser når man har "byggmesterrabatt".
Rabatten varierer litt etter de ulike varemerkene, men på f.eks. Namron er det solid rabatt ute og går, f.eks. på downlights og varmeovner.

På elko-produkter og Draka/Alcatel-kabler er rabatten mager.
Trekkerør er det også god rabatt.

De har nok både kvalitetsmateriell og litt enklere sort.

• Like
Reaksjoner: Benjamin