- 26 Jan 2025
- 13
- 5
Nå skal ikke jeg gjøre det til en vane å sitere meg selv, men det var ikke min intensjon å spore av tråden til @HyttUlf.
Jeg slenger derfor denne her i en egen diskusjon etter oppfordring fra @Administrator.
Jeg synes det rett og slett er trist at vi ikke har politikere, departementer, etater og tilsyn som evner å sette foten ned for elektrolobbyistene.
Det fremmes stadig nye krav og innskjerpelser, brannsikkerhet og trygghet skyves alltid frem som argumenter.
På alteret ofres alltid muligheten til å bygge billigere og mer effektivt.
Snart er det ikke lov til å skifte batteri i fjernkontrollen.
Jeg håper virkelig at det snart kommer en politiker som setter ned foten!

Jeg slenger derfor denne her i en egen diskusjon etter oppfordring fra @Administrator.
Så mektige og konservative elektro-mafiaen og elektro-lobbyen i Norge er, så kan du ta det helt med ro.
Det er ikke sjanse i havet at det hadde vært en åpning for menigmann å utføre denne type arbeid - hvis det var noen nevneverdig risiko.
Innenfor disse rammene er risiko minimal, gitt at du holder deg til kvalitetskomponenter og følger produsent sin monteringsanvisning.
Det er en grunn til at Norge er et høykostland, også når det gjelder elektroinstallasjon i nybygg.
Elektro-mafiaen og elektro-lobbyen i Norge har jobbet så iherdig - og uten tanke om kostnader - at det har gått helt av skaftet.
Alt for å verne en fagprofesjon og sikre profitt.
Jeg synes det rett og slett er trist at vi ikke har politikere, departementer, etater og tilsyn som evner å sette foten ned for elektrolobbyistene.
Det fremmes stadig nye krav og innskjerpelser, brannsikkerhet og trygghet skyves alltid frem som argumenter.
På alteret ofres alltid muligheten til å bygge billigere og mer effektivt.
Snart er det ikke lov til å skifte batteri i fjernkontrollen.
Jeg håper virkelig at det snart kommer en politiker som setter ned foten!