Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Krølltassen

Menig
21 Jun 2025
4
0
Fruen ønsker seg et drivhus på 12-16 kvm i hagen.
Har strittet mot i snart 10 år og demningen er i ferd med å briste.
Drivhuset må bygges denne sommeren.

Har kikket litt på ulike modeller og har vel landet på 11,9 kvm modell Dahlia fra Grønt Fokus.
Ser plutselig at det er i 4mm sikkerhetsglass.
Det passet dårlig for jeg hadde bestemt meg for å gå for polykarbonat plater i håp om å slippe å skifte knuste ruter hele tiden.

Noen som har en idé om det er best å satse på herdet glassplater eller polykarbonatplater?

Skjermbilde 2025-06-21 093250.jpg Skjermbilde 2025-06-21 093301.jpg Skjermbilde 2025-06-21 093214.jpg Skjermbilde 2025-06-21 093235.jpg

hmm, er det vanlige at ruter knuser hele tiden?

fordelen med glass er jo at du slipper at de blir ugjennomsiktige med tida. polykarbonat er jo ikke akkurat mest ripesikre heller. så vonde å vaske og holde rene utenat de blir ripete og fæle.

• Like
Reaksjoner: Krølltassen
hmm, er det vanlige at ruter knuser hele tiden?

Tja, jeg bor i et greit strøk i Oslo, men det er likevel mye pakk som reker rundt på nattestid og driver hyss.
Naboen skifter opptil flere glass hvert år etter herverk.
Du har sikkert rett, det er sikkert ikke et alt for stort problem.
Tanken var vel bare at polykarbonat er vanskeligere å knuse i småbiter.

Ta og sjekk drivhuset før du kjøper. Det er mye billig rask på markedet så se på det og ta på det før du kjøper.
Bra tips - skal sjekke kvalitet før bestilling (y)

Noen som vet hvilken av de to, sikkerhetsglass og polykarbonat, som isolerer best mot kulde?