Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

4Fun

Korporal
25 Jul 2025
9
0
Hei dere,
Vi har en innkjørsel som vi ønsker å asfalltere, men vi har ingen fornuftige steder å fjøre av overflatevannet.
Det må med andre ord håndteres der det i dag håndteres, altså på stedet der asfalten skal legges.
I da er grunnen bygget opp med 50cm maskinkult 20-120, pukk 8-16 og til slutt singel 2-4.

Har fått et tips om et produkt som kalles "drensasfalt" og som har svært gode drenerende egenskaper.
Etter hva jeg forstår er det snakk om en type porøs asfalt hvor det benyttes fin pukk som steinmasse og mindre bindemiddel.

Er det noen som har erfaring med denne type asfalt?
Hvor tykt lag bør det legges og hva koser det sånn ca per kvadratmeter?

Er dette er produkt alle asfaltleggere kan levere, eller er det spesialister på drensasfalt?

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

Vi har 2 lag á 5cm (10cm totalt) i innkjørselen opp til huset her vi bor nå.
Skal sjekke om jeg finner fakturaen fra byggeperioden og se hva vi betalte.

Vi er veldig fornøyd med både farge, slitestyrke, drenerende effekt og ikke minst utseendet. Jeg synes den grove steinmassen gir et pent uttrykk og så blir den ikke så forbannet glatt på vi vinteren. Drenerende asfalt er helt klart å anbefale.

• Like
Reaksjoner: 4Fun
Vi har 2 lag á 5cm (10cm totalt) i innkjørselen opp til huset her vi bor nå.
Ja, jeg har hørt om flere som legger 2 lag á 50mm, så det virker som om det er vanlig ved første gangs legging av drenerende asfalt?