Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

ByggeHus

Sersjant
2 Feb 2025
12
6
Fy fader!
Les denne artikkelen på Nettavisen.no: Rentefortjeneste: DNB tjener 130 millioner kroner om dagen.

Som kunde av DNB blir jeg mektig provosert av å lese dette - de skor seg regelrett grovt på situasjonen.
Dette forteller meg to ting:
  1. Jeg må faen meg ta meg sammen og bytte bank oftere.
  2. Det er vi som sløve forbrukere som tillater at DNB får lov til å opptre som regelrette blodsugere i bank- og utlånsmarkedet.
Så i dag har jeg byttet bank vekk fra DNB til en mindre konkurrent med GEBYRFRI dagligbank og MYE lavere lånerente.
Farvel DNB!

Jeg kommer gjerne tilbake som DNB-kunde, men da må dere bli MYE MER KONKURRANSEDYKTIGE!

Tips til deg som er DNB-kunde: Undersøk betingelsene hos 3 andre banker - og bytt bank i dag!

Skjermbilde 2025-05-07 145904.jpg

• Like
Reaksjoner: Benjamin
Haha - dagens Bank-Rant fra @ByggeHus der altså!!

Spøk til side. Jeg forstår deg godt.
Jeg hadde samme a-ha opplevelse som det du har hatt i dag, for et på år siden.

DNB har vært dyreste bank i klassen så lenge jeg har vandret på denne planeten.

Jo før vi - folket - oppdager at vi har markedsmakt, desto raskere vil DNB tilpasse seg markedet.

Som kunde av DNB blir jeg mektig provosert av å lese dette - de skor seg regelrett grovt på situasjonen.
Dette forteller meg to ting:
  1. Jeg må faen meg ta meg sammen og bytte bank oftere.
  2. Det er vi som sløve forbrukere som tillater at DNB får lov til å opptre som regelrette blodsugere i bank- og utlånsmarkedet.

AMEN!

Du skal lete lenge etter en bank som er grådigere enn DNB.

Vi må ha høye renter fordi vi har så høyt forbruk.

Men HVEM er det som har høyt forbruk i Norge?
Det er offentlig sektor.

På grunn av at offentlig sektor ikke klarer å stramme inn på sløsingen med våre skattepenger, får vi private økte rentekostnader.

Trommevirvel...og hvem er den suverent største eieren av DNB?
Det er staten!
Staten eier 40 prosent av aksjene - og tjener DeFacot fett på våre høye rentekostnader!

DNB sin konsernsjef Kjerstin Braathen fikk utbetalt 17 millioner kroner i fjor.

Et tips til bank-diskusjonen er å redusere byttekostnadene vesentlig, så man kan shoppe rundt uten all smerten.

Vi gjorde det ved å skille mellom huslånet og alt det andre som kort, avtalegiroer, kontoer etc. Dermed har vi stabilitet på det som er slitsomt å bytte - vi beholder samme kortene, alle regningene blir betalt etc og så kan vi raskt og enkelt flytte lånet ettersom vi finner bedre tilbud. Det gjør selvsagt at man er litt begrenset i antallet tilbydere på lån, noen krever at man har hele kundeforholdet et sted, men samtidig så ser det ut som at de billigste tilbyderne av lån ikke krever produktpakker for vår del.

Foreløpig har vi flyttet lånet tre ganger eller noe på siste to årene, og dermed får vi fortsatt blant de aller laveste rentene på finansportalen - bytte tar en time eller to hver gang.

• Like
Reaksjoner: Yalla