Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Marcus

Korporal
18 Feb 2025
7
1
Elektriker har priset inn følgende i forbindelse med ringeklokke i nytt hus:
Til sammen nesten 5000 kroner for en skarve ringeklokke på veggen.

Hva ville dere gjort i 2025?
Jeg synes det er helt sjukt å betale 5k for en knapp og en plingplong over døren.

Vi er ute etter å spare penger der vi kan i denne prosessen, men vi prøver å unngå teite valg vi angrer på senere.
Hva kan vi erstatte dette med?

Finnes det ikke noen gode trådløse systemer som fungerer i 2025?
Vi sender jo folk til Månen og snart til Mars.
Dere som har trådløst, blir dere lei av å bytte batterier?

40130.jpg 140152.jpg 35607.jpg

Det finnes sikkert noe trådløst.
Jeg ville lagt opp er rør selv fra trykknapp til bak ding dong og kjørt med oppladbare batterier i ding dong.

Enig med @KjellG.
Dette er perfekt egeninnsats - og du har lov til å gjøre dette helt på egenhånd - DIY.
Ville trukket trekkerør fra der du vil ha ringeknapp og til dørklokken f.eks. over døren.
Mange dørklokker som drives av batterier og du trenger kun en 2-leder ned til reingeklokken.
Koster deg max en 1000-lapp.

Jeg ville vurdert å trekke nettverkskabel frem til dørklokke, punkt over døren (inne) til bjelle/alarm og kanskje et punkt på utsiden over døren.
Tenker da på ringeknapp med kamera/skjerm, f.eks. Ring Elite eller Ubiquiti G2 Reader Pro.
Uansett, sørg for trekkerør. Og gjerne trekkerør helt frem til der hvor internett/fiberen kommer inn.

Enig i det, jeg bare minimaliserte. Rør mellom knapp, ev utekamera, ding dong og et teknisk rom eller annet sted hvor det ev kan settes opp et powersupply og en lagringsenhet. Kort sagt, rør for fremtiden før veggene lukkes.

Jeg ville ikke valgt noe trådløse greier som det må byttes batteri på og som slutter å virke etter 1-3 år i alle fall.

5000 kr er vel uansett knapt merkbart i en byggeprosess 😉