- 15 Sep 2025
- 5
- 2
Sitter midt i planleggingen av en garasje som skal sprenges inn i en fjellknaus.
Prosjektet er en salig blanding av topografi, reguleringsplan og krav om snuplass på egen tomt som gjør at jeg fysisk ikke klarer å få garasjen dypere enn ca. 540 cm innvendig. Garasjen blir mer enn bred nok med 740cm.
Problemet er at bilen min er 501 cm lang.
Er dette rett og slett galskap? Eller kan en garasje med 540 cm innvendig dybde fungere i praksis?
Prosjektet blir fryktelig dyrt. Sprenging, støp, membran på tak, drenering, alt dill og dall du aldri ser igjen når ting er ferdig.
Jeg vil gjerne unngå å kaste en stabel tusenlapper inn i fjellet bare for å ende med en garasje hvor jeg må rygge inn med presisjonen til en flypilot og klatre ut av bakluken.
Har noen av dere erfaring med supertrange garasjer?
Tips, triks, fallgruver, anger eller geniale løsninger?
Er 540 cm dypt nok for en 501 cm bil, eller legger jeg opp til et liv i latter og tårer fra naboer og håndverkere?
Tar gjerne imot tanker før jeg åpner pengekranen.
Prosjektet er en salig blanding av topografi, reguleringsplan og krav om snuplass på egen tomt som gjør at jeg fysisk ikke klarer å få garasjen dypere enn ca. 540 cm innvendig. Garasjen blir mer enn bred nok med 740cm.
Problemet er at bilen min er 501 cm lang.
Er dette rett og slett galskap? Eller kan en garasje med 540 cm innvendig dybde fungere i praksis?
Prosjektet blir fryktelig dyrt. Sprenging, støp, membran på tak, drenering, alt dill og dall du aldri ser igjen når ting er ferdig.
Jeg vil gjerne unngå å kaste en stabel tusenlapper inn i fjellet bare for å ende med en garasje hvor jeg må rygge inn med presisjonen til en flypilot og klatre ut av bakluken.
Har noen av dere erfaring med supertrange garasjer?
Tips, triks, fallgruver, anger eller geniale løsninger?
Er 540 cm dypt nok for en 501 cm bil, eller legger jeg opp til et liv i latter og tårer fra naboer og håndverkere?
Tar gjerne imot tanker før jeg åpner pengekranen.