Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Arne

Fenrik
1 Feb 2025
32
37
Skedsmo
Er på utkikk etter en bordsag av høy kvalitet.
Tenker da på type kvalitet som egner seg for en avansert DIY-bruker eller en hobby-bruker som ikke er så opptatt av pris :cool:
Har sett på litt forskjellig fra DeWalt, Makita, Bosch, Skil, Milwaukee og Festool , men sliter litt med å velge.

Er på jakt etter en kvalitetssag jeg kan ha glede av i mange år!

PS! Legger ved et bilde av en Meec Tools ordsag fra Jula (som ikke er av den aktuelle typen) kun for oppmerksomhet :p

Skjermbilde 2025-02-09 151058.png

De ble fort utsolgt her i Stavanger i fjor, så jeg slo til selv for å få tak i en slik at jeg har bordsag når jeg får fingen ut til å lage spileplatene til trappen. :p
Når det er sagt så er denne sagen en mer budsjettvennlig bordsag, enn proffmerkene som festool som har høyere byggkvalitet og funksjoner, Skil sagen bråker en del mer en f.eks Dewalt (du bør bruke hørselvern uavhengig av hvilken sag du bruker).
731 Woodworks på youtube kjører flust av tester av verktøy, blant annet Skil 1340AA, som jeg anser som uavhegig og unbiased.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

• Love
  • Like
Reaksjoner: PepsiMax og Bolt
Er på utkikk etter en bordsag av høy kvalitet.
Tenker da på type kvalitet som egner seg for en avansert DIY-bruker eller en hobby-bruker som ikke er så opptatt av pris :cool:
Er på jakt etter en kvalitetssag jeg kan ha glede av i mange år!

Da har jeg en bordsag som tikker av på alle dine bokser/ønsker!
  • Høy kvalitet - YES!
  • Egner seg for folk som ikke er så opptatt av pris - YES!
  • Glede av i mange år - YES!
Festool Table saw TKS 80 EBS

Du får denne i (minst) tre ulike sett hvor det er mengden ekstrautstyr som følger med som varierer.

Jeg kan ikke så fullrost denne sagen tilstrekkelig. Kvalitet tvers igjennom!
Nøyaktig og presis som få. Justeringsmuligheter herfra til månen.
Denne i kombinasjon med en god Festool støvsuger er noe av det beste du kan få.
Med ekstrautstyret som kan kjøpes til kan du utvide til å jobbe med finerplater på 120x240cm uten problemer.

Viktig å merke seg at sagen leveres med SAW STOP.
EN patentert teknologi som sikrer at pølsefingrene dine ikke går tapt når du sager!
Se video her - og her!

Priseksempler:
- Table saw TKS 80 EBS - 18.310,- DKK
- Table saw TKS 80 EBS-Set - 28.671,- DKK
- Table saw TKS 80 EBS ST 840-Set - 42.182,- DKK

2a34e200-4f1e-11eb-8112-005056b31774_800_533.jpg ac6a4f27-f1f8-11ec-812a-005056b31774_800_533.jpg8e590af0-dd83-11ef-8a5b-005056b3ad01_800_533.jpg e956e118-b250-11eb-8116-005056b31774_800_533.jpg

• Like
Reaksjoner: Arne
Da har jeg en bordsag som tikker av på alle dine bokser/ønsker!
  • Høy kvalitet - YES!
  • Egner seg for folk som ikke er så opptatt av pris - YES!
  • Glede av i mange år - YES!
Festool Table saw TKS 80 EBS

Da har jeg fått testet denne saga hos en som jobber for Motek og jeg må si at jeg ble imponert!
Kvaliteten er upåklagelig!

Det jeg likte spesielt godt er alle innstillingsmulighetene og at den er modulær/utbyggbar.
Det er mulig å ta med seg en ganske liten (ikke så lett, da) bordsag ut på småjobber, men man kan enkelt bygge på moduler og sage kryssfinerplater på 300x150cm.

Fikk SAW STOP demonstrert og det bar bare helt rått.
Testet med en wienerpølse og den fikk kun et lite risp i pølseskinnet. Helt rått!!!
Det er verdt ganske mange tusenlapper å beholde fingrene ved et uhell!
Helt rått, helt rått!

Koster litt over 1000-lappen når SAW STOP utløses, men det er billig for en finger eller to.
Det negative er at man må huske å disable SAW STOP når man sager i fuktig trevirke - ellers smeller det fort!

For de av dere som ikke har sett dette i action, se video nedenfor!

Selv om prisen var helt hinsides, så ble den bestilt!
Takk til @Eplet som bidro kraftig til en svært slunken lommebok etter besøket hos Motek.

Lover å legge ut en egen tråd med mine erfaringer og test av sagen når jeg har prøvekjørt den på noen oppdrag.

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

• Love
Reaksjoner: Eplet
Selv om prisen var helt hinsides, så ble den bestilt!
Takk til @Eplet som bidro kraftig til en svært slunken lommebok etter besøket hos Motek.

Lover å legge ut en egen tråd med mine erfaringer og test av sagen når jeg har prøvekjørt den på noen oppdrag.

Bare hyggelig! 💚
Det er en glede å se at flere får kjenne på følelsen av å svi av uforholdsmessig mange kroner på et svært deilig stykke tysk kvalitetsverktøy!

Gleder meg til å lese dine erfaringer med sagen etter noe bruk! :)