Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Gorilla

Korporal
28 Aug 2025
5
0
Hvorfor skriver folk/eiendomsmeglere "boligen vurderes solgt" i boligannonsen?

Hvorfor dette "fjaset" med at man "vurderer"?
Man har lagt den ut for å selge, eller hva?

Jeg spør for en venn 🤥, men jeg lurer litt jeg også. 🤓

vurderes solgt 1.jpg vurderes solgt 3.jpg vurderes solgt 2.jpg vurderes solgt 4.jpg

prøve markedet for å se om noen er villige til å dumpe en haug med penger i fanget deres?

dog, enig med deg. uting å legge ut såppas "dyre" objekter om de kun vurderer salg.. enten så skal du selge, eller så kan det være tenker jeg

Ja, du legger ut et hus med prisantydning (prislapp) på 6,9 mill.
Og så skal du vurdere om du skal selge?
Er ikke den vurderingen gjort allerede?

Så hvis jeg byr 6,9 mill, så skal selger gjøre en vurdering?

Håpløst. Jeg forstår det virkelig ikke...

Hvorfor dette "fjaset" med at man "vurderer"?
Man har lagt den ut for å selge, eller hva?

Man har lagt den ut for salg, men man vil gjøre seg kostbar.
Man forsøker vel signalisere at "jeg selger den ikke til hvem som helst, for hva som helst" - som om det betyr noe verdens ting! :ROFLMAO:

- For å se om noen byr tilstrekkelig til at en er villig til å selge.
- For å teste hva markedet er villig til å by (som ledd i arveoppgjør e.l. )

Jeg tror ikke mange vil ut med de enorme kostnadene til eiendomsmegler osv hvis dem bare vurderer salg.
De tenker nok at "Hvis jeg later som jeg ikke er så interessert i å selge så vil folk bli desperate og by mer".

Tviler på det funker så bra, for hadde det fungert hadde jo ingen solgt, bare vurdert salg.

Men en forferdelig uting, og jeg irriterer meg over det.
Ikke bare i husmarkedet, men også småting på facebook.
"Moped vurderes solgt" osv,

Jeg pleier si, finn ut om du vil selge FØR du legger ut annonse.

Det er vel som andre nevner en form for å sjekke temperaturen i markedet, og forhåpentligvis få en "god nok" pris til at man ønsker å selge.
Enig i at det er en uting, kanskje spesielt på eneboliger. Hytte kan jeg kanskje forstå litt bedre, da det kan være vanskeligere å få et godt prisestimat grunnet færre tilsvarende eiendommer solgt.