- 5 Aug 2025
- 6
- 0
Jeg kjenner det klør i skrivefingeren når jeg leser interessante tråder om verktøy.
I en helt annen diskusjonstråd spør @Henkii om hvilke batteridrill som ansees som best i test.
Nå tenker ikke jeg spesielt på batteridriller, men batteriverktøy generelt og varemerker.
Etter å ha brukt batteriverktøy i mer en 20 år er min vurdering av de ulike merkene slik når det gjelder batteridriller og borskrutrekkere.
Merk: Innenfor hver kategori er rekkefølgen helt tilfeldig.
Klasse 1 - Topp kvalitet - Godkjent
Klasse 2 - Usikker
Klasse 3 - Styr unna!
Stanley
Bosch (grønn farge)
Black & Decker
Kellen (Coop OBS Bygg)
Smart 365* (Coop OBS Bygg)
Meeec Tools (Jula)
Biltema

Hva tenker dere?
I en helt annen diskusjonstråd spør @Henkii om hvilke batteridrill som ansees som best i test.
Nå tenker ikke jeg spesielt på batteridriller, men batteriverktøy generelt og varemerker.
Etter å ha brukt batteriverktøy i mer en 20 år er min vurdering av de ulike merkene slik når det gjelder batteridriller og borskrutrekkere.
Merk: Innenfor hver kategori er rekkefølgen helt tilfeldig.
Klasse 1 - Topp kvalitet - Godkjent
- Festool (litt i særklasse når det gjelder både pris og kvalitet)
- Bosch (blå farge)
- Milwaukee
- Dewalt
- Makita
- Panasonic
- Hilti
- Fein
Klasse 2 - Usikker
- HiKoki - Dette er tidligere Hitachi Powertools som er solgt til et investeringsselskap. Jeg synes kvaliteten nå er MERKBART dårligere.
- Ryobi - Her er jeg bare usikker. Bra batterier og stort utvalg. Bra kvalitet i forhold til pris. Men, det kjennes ikke "riktig" ut i puselanken!
- Metabo - Her klarer jeg bare ikke bestemme meg. Er det godkjent - eller ikke. Jeg synes virkelig ikke at det når opp til Dewalt og Makita.
- Skil - Njaa...usikker!
Klasse 3 - Styr unna!
Stanley
Bosch (grønn farge)
Black & Decker
Kellen (Coop OBS Bygg)
Smart 365* (Coop OBS Bygg)
Meeec Tools (Jula)
Biltema

Hva tenker dere?