Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Sofa

Menig
9 Jun 2025
1
1
Er på utkikk etter en batteridrevet gresstrimmer og klantklipper og ønsker gjerne tips om gode produkter.
Ønsker ikke noe billig ræl, men gjerne tips om produkt som holder i mange år og er god å håndtere når man jobber.

Jeg har slitt mye med å skifte tråd på gresstrimmere, så det hadde vært kjekt om det var en rask og enkel operasjon.
Er kun på utkikk etter en lett modell, altså kun til lett kantklipping langs gjerdet.
Resten tar robotklipperen 🤖

Har sett litt på ulike modeller, men er usikker på hvilken jeg bør velge.
Tar gjerne i mot synspunkter og tips!

Skjermbilde 2025-06-09 084344.jpg Skjermbilde 2025-06-09 083930.jpg Skjermbilde 2025-06-09 084623.jpg Skjermbilde 2025-06-09 085535.jpg PORTRAIT-1203.jpeg HiKOKI CG36DB Gresstrimmer.webp Skjermbilde 2025-06-09 085405.jpg

• Like
Reaksjoner: LesGo!
Jeg ville valgt ut i fra hvis jeg har verktøy fra før, eller fremtidig kjøp av verktøy, slik at du kan bruke batteri til flere.Selv er jeg glad i makita og festool

• Like
Dette er ikke noe man trenger å tenke over, kjøp en billig fra jula (har holdt meg i 3 år), alle gjør jobben med å ta litt gress langs et gjerde uten noe trøbbel.

• Like
Bare et innspill,

Batterier og lader utgjør en stor kostnad i forhold til selve kantklipperen.
Det er ikke sjeldent at selve klipperen koster 1000-2000,- og batteri+lader utgjør 1800-2500,-

Nettopp derfor er innspillet til @Julenissen godt. Hvis du har batterier og lader til annet batteriverktøy er det mye å hente på å gjenbruke nettopp batterier og lader. Sannsynligheten for at du trenger batteriene til f.eks. drill, samtidig som du klipper gresskanten er minimal.

Har du f.eks. en liten verktøygarderobe med Makita elektroverktøy, er det kanskje en idé å vudere Makita DUR181 Z gresstrimmer u/batteri (kr 1515,-) eller Makita DUR194ZX2 gresstrimmer u/batteri og lader (kr 2999,-) eller Makita DUR368LZ gresstrimmer/krattrydder u/batteri (kr 4599,-).

Vi har kjøpt en enkel modell fra Husqvarna og er fornøyd med den.
- Husqvarna 110iL FLXi med batteri og lader
Bråker lite og batteriet varer ganske lenge.

Det er også mulighet til å bytte kantklipperverktøyet med andre valgfrie verktøy man kan kjøpe til.
  • Løvblåser
  • Hekksaks
  • Stangsag/motorsag
Tror vi ga 2995,- på kampanje hos Håkensen Maskin, en forhandler som gir gode råd og god service, også når noe går galt!

kantplipper.jpg kantplipper2.jpg kantplipper3.jpg

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.