Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Jboi

Sersjant
9 Feb 2025
19
11
AVA of Norway - Høytrykkspylere - God kvalitet og et godt kjøp?

Det lakker og lir mot vår og jeg tenker investere i en ny høytrykksspyler som holder litt bedre kvalitet enn det jeg kastet i søpla forrige høst 🤮

Liker tanken på å handle "Made in Norway" - eller i hvert fall "Designed in Norway".
BTW: Noen som vet hvor AVA of Norway blir produsert?

Er det noe bedre enn Kärcher, Foma og andre kjente merker?
Jeg tenker spesielt på selve høytrykkspyleren og originalt tilbehør.

Er det noen spesielle modeller eller tilbehør som er "et must have" eller "stay away" ?

Ser spesielt på AVA V6 P90 Large Bundle og AVA Evolution P90 Large Bundle.

Skjermbilde 2025-02-09 183547.png Skjermbilde 2025-02-09 184150.png Skjermbilde 2025-02-09 184217.png

Jeg har AVA V6 P90 og er fornøyd med den.
Ikke noe å si på hverken vannmengde og høyttrykk - den leverer begge deler i rikelige mengder.
Ikke hatt noen problemer så langt. Fornøyd. Kostbar men god.

Vi har AVA P80.
Den funker som en kula og skitten fyker veggimellom her på gårdsplasen.
Rett frem...den bare fungerer og prisen var topp.
Og så ser den ikke så ille ut (ganske pen) i forhold til å være en teknisk duppeditt i garasjen :love:

• Like
Reaksjoner: Jboi og Benjamin
Jeg har hatt AVA V6 P90 i et par år og er veldig fornøyd med den. Spesielt fornøyd med vannmengden den leverer. Men vær klar over at den krever en 16A kurs for seg selv under bruk (tåler ingen andre forbrukere på kursen samtidig).

• Like
Reaksjoner: JanAllan
Er det noe bedre enn Kärcher, Foma og andre kjente merker?
For noen år siden kjøpte jeg meg en Kärcher som jeg har vært fornøyd med, men en kompis av meg kjøpte en AVA i samme prisklasse kort tid etterpå og han gjorde nok det beste kjøpet. De spyler like godt, men AVA-en hadde flere gode, praktiske løsninger og byggekvaliteten virket hakket bedre.

Har en P60 tror jeg som jeg har hatt en del år.
Pistolen har gått i stykker en gang (lekkasje) Utover det så har den egentlig fungert helt greit.
Har ikke inntrykk av at den hverken er spesielt dårlig eller enormt bra. Grei spyler, hverken mer eller mindre.

Kjøpte en AVA P70 Evolution på vareutsalg mot slutten av fjoråret og har ikke angret på det, meget gunstig å ha lanseholder og noen dyseholdere oppe ved håndtaket til spyleren.
Eneste som kunne vært bedre på den er at trommelen til strømkabelen kunne vært laget i noe mer robust materiell, om det kunne vært hardere og tjukkere plast eller aluminium. Men men, den fungerer godt for mitt bruk, spyler godt og rikelig med vann.