Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

128GB

Sersjant
8 Sep 2025
14
5
Nytt kjøkken planlegges og vi vurderer å ha åpne hyller i stedet for overskap.
Jeg liker tanken på at det blir luftigere og lettere å få tak i ting, men jeg er litt usikker på hvordan det fungerer i praksis.

Tanken er å ha det vi bruker til hverdags; store og små melkeglass/saftglass, frokost/lunchtalerkner, middagstallerkener og kaffekopper lett tilgjegelig for hånden.

Blir det bare rotete når man har servise, glass og småting stående fremme, eller er det faktisk praktisk i hverdagen?
Hvordan løser dere som har åpne hyller det med støv og fett fra matlaging?
Er det noen som har gode tips til hva som egner seg å ha stående fremme, og hva man heller bør ha bak lukkede skapdører?

Bilder og erfaringer mottas med stor takk – det er alltid lettere å ta en avgjørelse når man får se hvordan andre har løst det!

Bare for å illustrere har jeg lagt ved et bilde av et serveringsskap til en mindre restaurant.
Tanken er å ha det samme på kjøkkenet, bare i en form som passer på et privat kjøkken.

serveringsskap.jpg kjøkken A.jpg kjøkken AB.jpg

Hvis du har en bunke med 10 tallerkener f.eks, så er det gjerne bare de øverste 4 som blir brukt igjen og igjen.

Men hvis du vil prøve deg, om du bruker standard-stammer fra f.eks Ikea så kan du jo bare sette på skapdører i ettertid om du angrer deg.