Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

OddG

Fenrik
18 Feb 2025
37
17
Etter mange mislykkede reparasjonsforsøk valgte utbygger å skifte ut noen parkettbord i stua vår, som var skadet før vi overtok.

Dessverre var de ikke like heldige med alle endeskjøtene, særlig en skilte seg ut, og da vi kommenterte dette kom de tilbake og tettet den med noe fugemasse.

Tenker dere at dette er akseptabelt eller ikke?
Jeg er veldig usikker selv, det er selvsagt midt på gulvet og veldig synlig.

Bildene viser den aktuelle skjøten, samt hvordan de fleste andre skjøtene ser ut.

IMG_3891.jpeg

IMG_3892.jpeg

• Wow
Reaksjoner: Arne og Lars2h
Beklager, dette er ikke en skjøt jeg ville akseptert på en overtagelse av et nytt hus eller en ny leilighet.
Dette er heller ikke akseptabelt hvis den har oppstått etter noe tid pga. tørke i den tørre årstiden (vinter).
Helt åpenbar klagesak som ikke løses med fugemasse.

• Like
Reaksjoner: OddG
Etter mange mislykkede reparasjonsforsøk valgte utbygger å skifte ut noen parkettbord i stua vår, som var skadet før vi overtok.

OK, så det var skader på parkettbord, så byttet de parkettbord, og under denne reparasjonsjobben så dro de fra stedet med denne type skjøter der de hadde felt ned nye parkettbord?

Dette er fryktelig dårlig håndverk av de som har skiftet plarkettplank, det er i hvert fall sikkert.

Hvis dette er på et synlig sted på gulvet så er dette ikke greit.

• Like
OK, så det var skader på parkettbord, så byttet de parkettbord, og under denne reparasjonsjobben så dro de fra stedet med denne type skjøter der de hadde felt ned nye parkettbord?

Dette er fryktelig dårlig håndverk av de som har skiftet plarkettplank, det er i hvert fall sikkert.

Hvis dette er på et synlig sted på gulvet så er dette ikke greit.
For å være mer nøyaktig så tok de opp ca halve gulvet og byttet skadde bord. Da de dro fra stedet så det greit nok ut, men et par uker senere gikk denne skjøten fra hverandre og de kom etter hvert og skulle reparere. Det fikk de ikke til, og fylte i fugemasse. (Det er et par endeskjøter til som gliper, men ikke så ille som denne.)

• Wow
Reaksjoner: Arne
Tenker dere at dette er akseptabelt eller ikke?
Jeg er veldig usikker selv, det er selvsagt midt på gulvet og veldig synlig.

Dette er ikke greit.

Jeg har flere ganger vært i samme situasjon og føler til slutt at det er jeg som er den teite som maser og maser.
Men, jeg oppfører meg alltid ordentlig og klager på en ryddig måte.
Alt jeg forventer er faglig godt utført arbeide, og det ser jeg ikke på bildet ovenfor.
Dette ville jeg reklamert på.

• Like
Fort gjort å føle seg som en syter selvom man klager på helt åpenbare feil.
Men til saken så syns jeg ikke det virket som en akseptabel stripe i gulvet.